copro.men

Hvad er karma yoga - hvordan praksis - fordele & mal

Yoga har sin oprindelse i Indien, og det har været praktiseret her i evigheder. Yoga betyder dybest set ’åndelig disciplin’. Yoga er ikke blot et sæt af forskellige stillinger, hvilket øger fleksibiliteten i din krop. Det er meget mere end det. Den fokuserer på fysisk sammen med psykiske og åndelige aspekter, så du får evig fred samt en sund krop og sind. Karma yoga praktiseres for at få permanent fred.

Billede kreditter: Wikimedia

Hvad er Karma Yoga?



Karma yoga eller den ’disciplin handling” er en yoga, der er baser på den hellige sanskrit skrifter af hinduer, ’Bhagavad Geeta’. Det er en af ​​træet veje til erkendelse og betragtes som den perfekte måde at opnå perfektion i aktion. Denne yoga er en del af naturen. Karma betyder handling, som omfatter alle de handlinger udført af en person fra fødsel til død, og det siger, at en person altid skal vælge vejen til handling og gøre det rigtige i livet. I henhold til principperne i denne yoga, skal du gøre tjeneste uden at forvente noget til gengæld. Dette går uselvisk tjeneste. Sådanne handlinger giver dig evig fred og lykke. Når du gør tjeneste som din pligt, fuldt fokuseret på det og forventer ingen belønning for det, vil det bringe dig tilfredsstillelse og frihed.

Hvordan gør Karma Yoga?

Meditation er en vigtig del af yoga, og du skal øve den regelmæssigt. Det er det første skridt, når du lærer yoga asana. Når du praktiserer yoga, er du nødt til at koncentrere sig om det helt. Karma yoga betragtes som den grundlæggende trin i alle former for yoga. Så hvis du beslutter at lære yoga, er du nødt til at lære karma yoga først. Dette vil hjælpe dig til at opnå guddommelig visdom. Medmindre du følge de principper og retningslinjer, for Karma yoga, kan du ikke udføre andre yoga asanas godt og alle dine bestræbelser på at gøre andre former for yoga vil være til nogen nytte.



Nogle af de negative kvaliteter i mennesker som jalousi, ego, had, overlegenhed osv er helt fjernet fra en persons sind og sjæl, når han praktiserer karma yoga. Så du kan sige, at karma yoga tager dig gennem stien til Nishkam karma, hvilket betyder udføre handlinger uden ønske. Du vil ikke være i stand til at opnå disse gode kvaliteter alle pludselig. Du har brug for konstant praksis og viljestyrke til at opnå dette. Du skal tale venligt og sødt til andre. Hvis du er stolt og forventer, at andre respektere dig, du er ikke den rette person til at gøre tjeneste til folk. Når du føler tæt på Gud med hver eneste handling, at du udfører, kan du være sikker på, at du har lært Karma Yoga helt.



Det andet skridt i at lære Karma yoga er, at du skal have modet. Som du ved, at gå sammen den rigtige vej, og at gøre de rigtige handlinger, du har brug for masser af mod. Du skal være modig nok til at se sandheden i øjnene og holde sig til det. Så når du praksis karma yoga, er du nødt til at holde op en balance mellem samfund og dine handlinger, der er fast og sande. Dette er slet ikke en let opgave, og hver person praktiserer denne yoga kan ikke være i stand til at nå sit mål nemt. For at nå dit mål, skal du have en stærk viljestyrke og fuld tillid til dig selv, at du vil være i stand til at nå dit mål. Du skal også have beføjelse til at træffe den rigtige beslutning på det rigtige tidspunkt og følge den.

Mål af Karma Yoga praksis og meditation:

  • Meditation er et must. Udvikle en disciplin af mægling, selvom du er meget travlt og næppe kunne finde nogen tid. Tag lidt fri fra din travle rutine og sidde fredeligt i en afslappet stilling. Når du føler dig afslappet, lukke øjnene og betale fuld opmærksomhed på din vejrtrækning. Denne handling kaldes også ”Prana Dharana” i yoga. Dette vil hjælpe dig til at glemme alle dine spændinger og angst, og din hektiske og travle tidsplaner. Så du vil være i stand til at koncentrere sig om yoga og føler helt afslappet.
  • Lær og følge principperne om Karma yoga. Serveres mennesker og Gud uselvisk, uden at forvente nogen belønning for din tjeneste. Dette vil fylde dig med fred og lykke. Når man gør godt mod andre bliver en del af dit liv, vil du aldrig have nogen selvisk motiv i at gøre nogen handlinger. Du begynder at tage enorme lykke i at tjene andre og gør god gerning for andre. Dette vil give dig en indre åndelig styrke, som aldrig vil blive set i andre.
  • Prøv chanting mantraet ’OM’. Dette vil give dig evig fred.
  • Prøv at udvikle en venlig relation med Gud ved at tjene mennesker og messende bønner i din fritid. Dette kan i høj grad ændre dit liv til det bedre.

Ved at gøre tjeneste for mennesker og alle levende væsener, vil du rense dit hjerte. Egoisme, jalousi, had, følelse af overlegenhed osv vil blive helt fjernet, og du vil blive fyldt med gode egenskaber som ren kærlighed til medmenneskers, tolerance, medfølelse og barmhjertighed. Du vil opnå en liberal og bredere kig på liv og begynder at føle enhed og sammenhold. Endelig vil du nå et stadium, hvor du er klar over en i alt og alle i én. Når du har opnået dette, du er en sand Karma Yogi.

I denne travle verden, hvor man ikke har tid til overs, karma yoga er den eneste måde, at du kommer tættere på Gud. Som man siger i Bhagavad Geeta, `din højre er at arbejde alene, men aldrig med sin fruits- lad ikke frugterne af handlinger være din motiv, eller lad dit tilknytning være at passivitet .Som de uvidende mænd handle fra tilknytning til handling, så bør den kloge handling uden vedhæftet fil, der ønsker velfærd af verden”.

Del på sociale netværk:

Relaterede
Hvad er bhakti yoga - hvordan praksis - fordeleHvad er bhakti yoga - hvordan praksis - fordele
Bedste online yoga klasserBedste online yoga klasser
Hvilken yoga stil er bedst for dig?Hvilken yoga stil er bedst for dig?
Yoga fordele: 10 grunde til yoga gør dig smukkereYoga fordele: 10 grunde til yoga gør dig smukkere
Sådan gør Jnana (visdom eller viden) yoga - fordeleSådan gør Jnana (visdom eller viden) yoga - fordele
Mantra Yoga - om, hvordan man øver og fordeleMantra Yoga - om, hvordan man øver og fordele
Hvordan yoga kan hjælpe dig til at være sund og raskHvordan yoga kan hjælpe dig til at være sund og rask
Kan du gøre yoga, hvis du ikke er fleksible?Kan du gøre yoga, hvis du ikke er fleksible?
5 Måder sup yoga kan berige din hverdag5 Måder sup yoga kan berige din hverdag
10-Minute core magt yoga til at styrke din krop10-Minute core magt yoga til at styrke din krop
» » Hvad er karma yoga - hvordan praksis - fordele & mal
© 2021 copro.men