copro.men

Hvad er bhakti yoga - hvordan praksis - fordele

Yoga er ikke kun gør forskellige positurer ved bøjning, vridning og flytte din krop på forskellige måder. Det er meget mere, at. Folk har været at praktisere yoga i mere end 5000 år, og det omfatter meditation, åndedrætsøvelser, pranayama, asanas og opnå evig fred.

Hvad er Bhakti Yoga?



Yoga har fire vigtige veje og én blandt dem er Bhakti yoga. Det er en ren form for hengivenhed til Gud. Bhakti er en sanskrit sigt, hvilket er afledt af ordet ’Bhaj’, som betyder at blive siddende på den øverste magt, for at tilbede eller tilbede den almægtige. Bhakti eller kærlighed betragtes et link, der forbinder mennesker med Gud i et evigt forhold. Bhakti er en intens og dyb form for hengivenhed, kærlighed og respekt for Gud.



I Bhakti yoga du udtrykker din kærlighed til gud. Det er en yoga, hvor det eneste formål med den person er at nå så tæt på Gud som muligt. Intet andet kan tiltrække en sådan person. Intet i verden kan fange opmærksomhed af en person, praktiserende Bhakti yoga. Når man ønsker at opnå evig fred, Bhakti yoga er den perfekte yoga. For en sådan person, intet er vigtig. Sociale ansvar, mad, social bonding, søvn osv er uden betydning for ham.



Bhakti yoga er den mest effektive og nemmeste måde at opleve himmelsk lyksalighed. Bhakti yoga, karma yoga, jyana yoga og Dhyan Yoga er alle indbyrdes forbundne. De er forbundet med hinanden, og ved at praktisere disse fire yogas du vil være i stand til at opnå fred og hellighed. Ligesom andre yoga former, bhakti yoga er også en vej, hvor en person følger for at opnå selvrealisering.

Dem, der praktiserer bhakti yoga tro, at de er nært knyttet til gud. Du kan øve Bhakti yoga i 9 forskellige måder. De er som følger:

Sådan Øv eller Udfør Bhakti Yoga?

  1. Sravana: Sravana betyder at lytte eller hørelse. Dette er en type af bhakti yoga, som omfatter høre Guds dyder, bønner, historier og sange. For at høre om de dyder og historier om gud, man har til at sidde foran en helgen og lytte til ham. Du kan høre forskellige historier og folklores af gud og vide om storheden i hver gud. Den hengivne skal følge skriftstedet og prædike hvad der står i disse bøger.
  2. kirtana: Kirtana består af hengivne sange af gud. Denne type af bhakti yoga gør du lytte til spirtitual og opbyggelige sange. Når du synger opbyggelige sange, vil du blive fyldt med lykke. Positiv energi vil strømme ind på dit sind og krop, og det bringer også kærlighed og ecstasy i dit hjerte. Du kan synge salmer og religiøse sange i ros af gud.
  3. Smarana: Smarana er meget vigtigt, når du praksis bhakri yoga. Hvis du ønsker at praktisere bhakti yoga med succes, så skal du prøve og master smarana. Her skal du minde dig selv hele tiden, at Gud er der omkring dig. Han er der altid med dig. Denne følelse efterlader en stor indvirkning på dit sind og sjæl. Dette hjælper med at berige din sjæl og hjælper med at gøre, du tænker og gør positivt. Denne måde vil du blive fyldt med positiv energi.
  4. Padasevasana: Som du ved, ’Pada’ betyder ’fødder’ og ’seva’ betyder ’tjeneste’. Denne type af bhakti yoga er en blanding af bhakti yoga og karma yoga. Når en person opnår sin pligt mod samfundet, siger, at han har opnået dette niveau. Når du når dette niveau, du er mere tæt på gud.
  5. Archana: Archana betyder udbud. Her tilbeder dig gud gennem puja eller havan. Ethvert individ udfører puja til gud på et tidspunkt i hans / hendes liv. Bhakti yoga lærer dig, hvordan du gør puja i den perfekte måde. Denne yoga lærer dig, hvordan at udtrykke kærlighed, hengivenhed og kærlighed, som du har for gud.
  6. Vandana: Dette er en anden form for bhakti yoga, hvor du skal vise din hengivenhed over for Gud. Der er mange måder at vise din kærlighed og hengivenhed til Gud. Men den bedste måde er at røre gulvet med din pande. Du er nødt til at ligge ned på gulvet med ansigtet mod jorden og så bare røre gulvet med din pande.
  7. Dasya: Her skal du betragte dig selv som Guds tjener. Du skal føle, at du er nødt til at tjene Gud. Fokus på kun ét aspekt, der er at tjene Gud med ærlighed og oprigtighed. På dette stadium er du ikke mere selv, men en hengiven Tjener til gud. Chant hans herlighed, værdier, dyder og overbevisninger. Ved at gøre dette, vil du være i stand til at slippe af følelser som arrogance, ego og egoisme.
  8. sakhya: Sakhya er en praksis, hvor du skal udvikle et personligt forhold til Gud. Har en fornemmelse af, at du er tæt på gud og har et venskabeligt forhold til gud. Oprethold denne følelse i hele dit liv. På denne måde vil du være i stand til at dele dine hemmeligheder, problemer og bekymringer med gud.
  9. Atmaniveda: Dette er den sidste og det sidste trin i bhakti yoga. For at praktisere denne yoga, er du nødt til at overgive sig helt til Herren, så du er ét med Gud. Ved at overgive dig selv til Gud, vil du opnå evig fred gradvist.

Bhakti Yoga Fordele:

  1. Ved at praktisere bhakti yoga, vil du være i stand til at reducere dine sorger og smerter.
  2. Det helbreder også de negative følelser i dig som vrede, jalousi, arrogance, begær, had og stolthed.
  3. I stedet for disse negative følelser, vil du udvikle positive følelser som glæde, glæde, ro og indre fred i sindet.
  4. Du kan mestre bhakti yoga, når du har været igennem alle faser nævnt ovenfor.
  5. Efter at have øvet bhakti yoga, vil du opnå en fred og en oplevelse af det guddommelige.
Del på sociale netværk:

Relaterede
Dhyana Yoga - hvad er det og hvad er fordelene?Dhyana Yoga - hvad er det og hvad er fordelene?
Bedste online yoga klasserBedste online yoga klasser
Hvilken yoga stil er bedst for dig?Hvilken yoga stil er bedst for dig?
Yoga fordele: 10 grunde til yoga gør dig smukkereYoga fordele: 10 grunde til yoga gør dig smukkere
Hvad er karma yoga - hvordan praksis - fordele & malHvad er karma yoga - hvordan praksis - fordele & mal
Sådan gør nada yoga: typer, trin og fordeleSådan gør nada yoga: typer, trin og fordele
Sådan gør Jnana (visdom eller viden) yoga - fordeleSådan gør Jnana (visdom eller viden) yoga - fordele
Sådan gør du super hjerne yoga: fordele og effekterSådan gør du super hjerne yoga: fordele og effekter
Sådan gør du Satyananda yoga: trin og fordeleSådan gør du Satyananda yoga: trin og fordele
Sådan gør maha eller siddha Yoga - tidsplan og fordeleSådan gør maha eller siddha Yoga - tidsplan og fordele
» » Hvad er bhakti yoga - hvordan praksis - fordele
© 2021 copro.men