copro.men

Hvad siger Bibelen om selvmord?

Dit liv er en af ​​de mest dyrebare gaver givet af Gud. Uden en skygge af tvivl, at chancen for at være i live og spille onersquo-rolle i det store arrangement med Godrsquo-s plan er intet mindre end et privilegium. Men der er tidspunkter, hvor det bliver hårdt, at mange mennesker nogle gange ønske, at de ikke var født, eller endnu værre, at de var døde. Nogle mennesker hængende i dette mørke sted alt for længe, ​​og selvmord virker som det mest logiske flugt. Mens emnet selvmord er noget kontroversiel, mange folk virkelig ønsker at vide, hvad står Bibelen tager, når det kommer til selvmord. Letrsquo-s finde ud nedenfor.

Hvad siger Bibelen om selvmord?

Lad os være ærlige og se sandheden i øjnene, ifølge Bibelen, selvmord - selv-mord - kan betragtes som en synd, fordi mennesker har ingen ret til at tage deres eget liv.

"Du må ikke murder." (Mos 20:13)

Så ifølge den sjette bud, dræbe sig selv er uden tvivl betragtes som en synd. Selvmord ikke kun betragtes som en handling, der går imod Gud, men har også sin oprindelse i realm af den dæmoniske vært, der, i henhold til John10: 10,"kommer kun for at stjæle og dræbe og ødelægge".

"Nøgen Jeg kom fra min motherrsquo-s livmoder og nøgen vil jeg vende tilbage dertil. Herren gave og Herren har tagen væk. Lovet være Herrens navn." (Jacob 01:21)

Gud er derfor forfatteren af ​​liv og mulighed for at tage det udelukkende ligger hos ham. Så selvmord er en synd, fordi kun Gud har ret til at tage væk liv.

Der er 7 selvmord i Bibel: Abimeleks (Dommerne 9: 52-54), Samson (Dommerne 16: 25-30), Saul (1 Sam 31: 4), Samuels sværd bærer (I Samuel 31: 5), Akitofel (2 Samuel 17:23), Zimri (1Kings 16: 15-20), Judas (Matthew 27: 3-5). Selvom Bibelen ikke skrive nogen af ​​dem, med undtagelse af Judas, i fordømmer manerer og give særlige belæringer om selvmord, den sjældne forekomst af selvmord gør indikere, at selvmord er noget at være vred på.



Selvmord kan tilgives

Når du spørger "Hvad siger Bibelen om selvmord?" du kan også vælge at vide, om de begik selvmord kan tilgives eller ej. Ja, Gud giver os alle barmhjertighed.

"Den, der har troet, og er blevet døbt, skal frelses, men den, der har troede, skal blive fordømt." (Mark 16:16)

Ifølge denne, er mord og selvmord ikke som utilgivelige synder. Faktisk er den eneste utilgivelige synd overvejet at afvise Helligånden.



"For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv." (Johannes 3:16)

Så når vi blive Guds børn, begynder vi på en frisk skifer og selv når synden kommer efter pint af frelse, står vore synder tilgivet.

ldquo-Mercy sejrer over judgment.rdquo- (Sl 103: 11)

Bibelen fokuserer mere på barmhjertighed end på dom og Gud dømmer os baseret på hele vores liv i modsætning til en enkelt handling af selvmord.

Håber, snarere end selvmord, er løsningen på Despair



"`Jeg ved, hvilke planer, jeg har til dig,Lyder det fra Herren, `plans for velfærd og ikke for ulykke til give dig en fremtid og et håber." (Jer 29:11)

"For enhver, som beder, får, og den, som søger, finder, og den, som banker det vil blive åbnet." (Matt 7: 8)

Ovennævnte skrifter fremhæve Godrsquo-syn på problemer endnu midt i problemer. Fortvivlelse og lidelser behøver ikke at føre til selvmord, men at vejlede os at sætte vores lid til Gud. Så bør du vide, at Gud i tider med fortvivlelse elsker os mere end nogensinde.

Suicidal Tegn til Watch Out

Så uanset hvad svaret på "Hvad siger Bibelen om selvmord?" er, selvmord er ikke den største løsning. Selvmord er tragedie ikke kun fordi en dyrebare liv går tabt, men også fordi den resterende familie kan lide for evigt. Ligegyldigt er det på grund af psykiske sygdom eller fysisk sygdom, som du lider, bør du altid stole på Gud og bede til Gud. Den tankevækkende familie, du får, den store læge, du mødes og omsorgsfulde langvejs fra kan alle være Guds svar på dit bede (Genesis 24: 12-16, Ezra 1: 1-3, ApG 9: 10-17). Læs følgende advarselstegn på selvmord at vide, hvornår man skal lægge mere tillid til Gud og få bedre kontrol over din situation:

  • Når personen taler ofte ting som "Jeg er en brænde til min familie", "derfor jeg fanget", "min smerte er uudholdelig", "livet er meningsløst", "Døden kan være ikke dårligt", etc.
  • Når personen ændrer adfærd som alkohol, narkotika eller andet stofmisbrug, der søger information om døden, hensynsløs eller aggressive handlinger, trak sig tilbage til sin egen verden, siger farvel-lignende ord til andre, hvilket giver hans dyrebare ting væk osv
  • Når personen altid føles ligegyldig om alt, deprimeret, ængstelig, vred, irritabel, osv

Drej til Saviours Gud Sender

I stedet for at søge "Hvad siger Bibelen om selvmord?" du skal vide, at Gud bekymrer sig om os alle, og vil sende redningsmænd til os, når vi er i nød. Så du skal ikke begå selvmord, men henvende sig til dem, der kan hjælpe dig med at overleve denne mørke periode.

  • Hvis du eller en anden føles at begå selvmord, gør et telefonopkald til National Suicide Prevention Lifeline via 1 (800) 273-8255 i USA. En uddannet, dygtig og erfaren rådgiver vil hjælpe dig med at løse, hvad problemer du har alle døgnet 7 dage om ugen rundt.
  • Drej til en terapeut til at tale og lindre at selvmorderiske tanker gennem kognitiv adfærdsterapi (CBT), som uddanner folk om, hvordan man distrahere sig selv til andre aktiviteter, når selvmordstanker angreb, og dialektisk adfærdsterapi (DBT), som hjælper folk med at anerkende deres følelser og handlinger som usund og lærer, hvordan man bedre styre disse rystende øjeblikke.
  • Aldrig isolere dig selv fra troværdige familie og venner. De er den mest pålidelige person, du kan regne med, når i fortvivlelse. Bare fortæl dem, hvad du tænker, føler og ønsker, lufte alle jer negative energier ud og komme videre med dem.
  • Tag din medicin, læse til dig selv, bede til Gud, skifte til en mere positiv livsstil, etc. for at få indre ro.

Hvis du tror, ​​der er ingen andre valg, bortset fra selvmord, se videoen for at vide, at du virkelig spørgsmål og selvmord er ikke det rigtige at gøre:

Del på sociale netværk:

Relaterede
Depressive symptomer: når at søge lægehjælp under depression?Depressive symptomer: når at søge lægehjælp under depression?
Hvad er den sande betydning af julen?Hvad er den sande betydning af julen?
Kan antidepressiva gøre dig deprimeret?Kan antidepressiva gøre dig deprimeret?
10 Problemer, du kan aldrig løse10 Problemer, du kan aldrig løse
Stress symptomer og naturlige foranstaltninger til afstresningStress symptomer og naturlige foranstaltninger til afstresning
Hvorfor folk begår selvmord?Hvorfor folk begår selvmord?
Top 20 værste og mest dødbringende masse skyderier nogensindeTop 20 værste og mest dødbringende masse skyderier nogensinde
Kulilte selvmordKulilte selvmord
Højeste selvmordsraten af ​​professionHøjeste selvmordsraten af ​​profession
Miko filial fortæller om sin søster, titi gren, og miss jessie succes (video)Miko filial fortæller om sin søster, titi gren, og miss jessie succes (video)
» » Hvad siger Bibelen om selvmord?
© 2021 copro.men