copro.men

Hvad er den sande betydning af julen?

Hvad er den sande betydning af julen? 

Julen er min favorit tid af året, som jeg er sikker på, det er for mange mennesker rundt om året. Det er en magisk tid af året, hvor familier gør en enorm indsats for at se hinanden. Det er en tid til at give, medfølelse, og endda romantik.

For børn, er det en tid, hvor julemanden kommer ned gennem skorstenen og efterlader dem et par overraskelser under træet.

Virksomheder kaster firmafester, mennesker overalt dekorere deres huse med lys og træer, og carollers bringe festlig juble på vores dørtrin.

Men hvad er det ægte betydning af julen? Er det virkelig alle de gaver venter på os under træet? Er det de dekorationer, hjemmelavede kort, sneen, de strømper, mistelten, at parterne og eggnog?

Det er svært at sige, at det er, når man tænker på mængden af ​​mennesker, der lider gennem stor glæde ved juletid. De hjemløse, de udsatte og fattige ikke har de penge, vi gør for at købe gaver til deres familie, eller endda deres børn. I virkeligheden er der et stort antal mennesker, der tilbringer julen alene, og har kun deres erindringer til konsollen selv. Deres hjerter ondt, og en kalkun middag med kære kan altid kun være et ønske.



Men set ud fra et bibelsk perspektiv, jul kan - og bør være - en tid med fantastisk glæde. Det er den sæson, hvor Gud viser os sin strålende kærlighed til os alle. Det er en sæson af fornyet styrke, healing og overbevisning. Fordi det er ved juletid, hvor vi fejrer fødslen af ​​Guds søn, Jesus Kristus.

Ifølge Skriften, Gud sendte os sin søn Jesus til at blive født. Hans fødsel, som er beskrevet i Det Nye Testamente evangelier, bragte uendelig glæde og frelse til verden. Alle delte i spændingen, fra kloge mænd og engle, til hyrder og almindelige mennesker. De vidste denne Baby Maria og Josefs var noget særligt, ekstraordinært. Profeterne havde allerede talt om hans komme, og om natten for hans fødsel, stjernen David svævede over Betlehem, så de, der ønskede at finde denne ekstraordinære barn ville være i stand til.

Som der står i Lukas 2: 4-19:

”Så også Josef gik op fra byen Nazaret i Galilæa til Judæa, til Betlehem Davids by, fordi han tilhørte huset og linje af David. Han gik der for at registrere med Mary, der blev lovet at være gift med ham og forventer et barn. Mens de var der, kom tiden for barnet at blive født, og hun fødte sin førstefødte, en søn. Hun svøbt ham i klude og placeret ham i en krybbe, for der var ikke plads til dem i herberget.



Og der var Hyrder bor ude på markerne i nærheden, holde vagt over deres hjord om natten. En Herrens engel viste sig for dem, og det Herrens herlighed strålede om dem, og de var skrækslagne. Men englen sagde til dem: ”Frygt ikke. Jeg forkynder jer en stor glæde, som skal være for hele folket. I dag i Davids by en frelser er født Dem for Han er Kristus, Herren.

Dette vil være et tegn til dig: Du skal finde et barn svøbt og liggende i en krybbe ”Pludselig en stor virksomhed i den himmelske hærskare optrådte med englen, priste Gud og sagde:”Ære være Gud i det højeste, og. på jorden fred til mænd på hvem hans favør hviler.”Da englene havde forladt dem og gået til himlen, sagde hyrderne til hinanden:”Lad os gå til Betlehem og se det, som er sket, hvilket Herren har fortalt os om .”de skyndte sig og fandt Maria og Josef, og barnet, som lå i krybben. Da de havde set ham, de sprede ordet om, hvad der var blevet fortalt dem om dette barn, og alle, der hørte det, blev overrasket over, hvad hyrderne sagde til dem. Men Maria gemte alle disse ting og overvejede dem i sit Hjerte.”

Vi kan spørge os selv, hvorfor Jesus kom, og hvorfor Gud besluttede at sende ham til vores til tider grusom verden. Svaret er i Bibelen: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. (Johannes 3:16)



Jesu Kristi historie om kærlighed, håb og sandhed er tidløs, og er lige så relevant for os i dag, som det var for de mennesker dengang. Det har bragt os alle frelse, og uden denne Kristi komme, vi ville alle dø i vore synder. Jesus gav os kærlighed, håb, fred, frelse og tilgivelse af synd, alle disse er gratis gaver, der tilbydes af nåde for dem, der modtager dem gennem tro.

Væsentlige, Kristus blev sendt iblandt os, så vi alle kunne spares. Ifølge Skriften, har vi alle syndet, og synd af natur. Det er bare i os til at synde. Vi kunne ikke har til hensigt at, men vi alle gøre ting, som Gud ikke ville være tilfreds med. Dette går helt tilbage til arvesynden, da Adam faldt i fristelse og spiste fra Kundskabens Træ. Det efterlod et mærke på os alle, og den eneste måde at fjerne det er via Jesus.

Han kom og døde på korset, ikke for sig selv, men for alle os og vore synder. Når vi indser dette, kan vi byde velkommen til Jesus ind i vore hjerter som vor Frelser og beder ham om tilgivelse. Derefter og først derefter er vi gjort rene og hele. Med tillid, ved vi, at der er et sted venter os i Himmelen.

Lykken er mulig ved juletid. Sure, for nogle af os julen kan være en hård tid. Måske har du ikke fået penge nok i år til at behandle dem, du elsker, eller måske er du afhaspning fra et par fejl, du har foretaget. Bare vide, at på trods af, hvad der sker, Gud er der altid for dig. Han elsker dig, og han har bevist det ved at give os sin enbårne søn Jesus Kristus til at forløse os fra synd og død. Når du modtager Ham ind i dit hjerte som din Herre og Frelser, vil du blive frelst.

For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at redde verden gennem ham. (Joh 3: 16-17)

Spis, drik og vær glad. Glædelig jul!

Del på sociale netværk:

Relaterede
10 Måder at stille hint til din kæreste om, hvad du ønsker til jul10 Måder at stille hint til din kæreste om, hvad du ønsker til jul
Top 10 bedste Jul og Nytår gaver, du kan give dine kæreTop 10 bedste Jul og Nytår gaver, du kan give dine kære
Top 10 måder at fejre julen anderledesTop 10 måder at fejre julen anderledes
Hvordan til at nyde julen, når du er single?Hvordan til at nyde julen, når du er single?
10 Typer af jul billeder kan du tage med din kæreste i løbet af denne ferie sæson10 Typer af jul billeder kan du tage med din kæreste i løbet af denne ferie sæson
Ferie hår tilbehør til rock denne julFerie hår tilbehør til rock denne jul
10 Hyggelig og sjov ferie drink opskrifter, som du vil kunne lide10 Hyggelig og sjov ferie drink opskrifter, som du vil kunne lide
9 Sjove og unikke juletraditioner fra hele verden9 Sjove og unikke juletraditioner fra hele verden
10 Amazing tips til en sundere jul10 Amazing tips til en sundere jul
10 Kreative måder at spare penge under jul uden at miste den gnist10 Kreative måder at spare penge under jul uden at miste den gnist
» » Hvad er den sande betydning af julen?
© 2021 copro.men